Bakan Tekin, Burdur’da

Abdi Özeren İmam-Hatip Ortaokulu’nda bayrak törenine katılan Bakan Tekin daha sonra Burdur İl Eğitim Yöneticileri ile bir araya gelerek toplantı yaptı.

Burdur Valiliği ziyareti sonrasında Ercan Akın Fen Lisesine ziyarette bulunan Bakan Tekin, okulda sınıfları gezerek öğrenciler ile dersleri ile bir süre sohbet etti. Öğretmenler odasında meslektaşlarıyla bir araya gelen Bakan Tekin, ziyareti süresince Vali Türker Öksüz eşlik etti.

Bakan Tekin, Ulu Camide kılınan Cuma Namazı sonrası Gazi İlkokulu ve Şehit Akif Altay Ortaokulu’nu ziyaret ederek, öğrenciler ve öğretmenlerle bir araya geldi.

Vali Öksüz ve Milletvekili Prof. Dr. Adem Korkmaz’ın eşlik ettiği ziyareti, sosyal medya hesaplarından paylaşan Bakan Tekin, “Gazi İlkokulumuzdayız. Öğrencilerimizin derslerine iştirak ettik, sohbetlerine ve mutluluklarına ortak olduk. Okul bahçesinde evlatlarımızla oyunlar oynadık. Meslektaşlarımızın yolumuzu aydınlatan fikir ve önerilerini aldık. Öğrencilerime başarılar, meslektaşlarıma kolaylıklar diliyorum.” ifadelerini kullandı.

Bakan Tekin daha sonra Abdi Özeren İmam-Hatip Ortaokulu’nda bayrak törenine katıldı. Bayrak Töreni öncesi Bakan Tekin’i coşkuyla karşılayan öğrenciler kendisiyle bir süre sohbet ettiler.

Bakan Tekin, saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın okunması sonrası iki gün tatile giren öğrencilere iyi istirahatler diledi.  

Bakan Tekin Burdur programının devamında Burdur İl Eğitim Yöneticileri Toplantısına başkanlık etti.
Necip Fazıl Kısakürek Konferans Salonunda Vali Öksüz ve Milletvekili Korkmaz’ın katılımıyla gerçekleşen toplantıda Bakan Tekin, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yöneticileri, Eğitim Müfettişleri, il geneli tüm resmi-özel Okul/Kurum Müdürleri, Müdür Baş Yardımcıları ve İlçe Milli Eğitim Müdürleri ile bir araya geldi.

Bakan Tekin, Burdur İl Eğitim Yöneticileri Toplantısı açılışında basın mensuplarına değerlendirmede bulundu. Bakan Tekin yaptığı konuşmada, “Milli Eğitim Bakanı olarak göreve başladığım günden itibaren il seyahatleri yapıyoruz. Yaptığımız il seyahatlerinde şöyle bir usulümüz var. İlin Eğitim öğretimi altyapısı itibariyle bütün problemleri masaya yatırıp çözüm üretmeye çaba sarf ediyoruz. Onu yapmaya çalışıyoruz. Bu anlamda da daha önce ilin Milletvekillerimizin Valimizin ve İl Milli Eğitim Müdürümüzün bizimle paylaştığı eksiklikler, ihtiyaçlarla ilgili olarak zaten buraya gelirken çalışarak geldiğimiz için buradaki reel durumu da görerek kararlarımızı alıp ayrılıyoruz. Ben bu süreçte bize katkı veren herkese teşekkür ediyorum. Bugün de bu kapsamda Burdur seyahatimizi yaptık. Bir de bir seyahatimizi yaparken gittiğimiz ile bakanlıktaki birim amirlerimiz yani genel müdürlerimizle birlikte gidiyoruz ve bakanlıktaki genel müdür arkadaşlarımız sadece Burdur yani gittiğimiz yerin il merkezini değil ilçeleriyle beraber bütün il genelinde böyle bir değerlendirme toplantısı yapmış oluyoruz. Şu anda da biz bakanlık Merkez teşkilatıyla birlikte geldiğimiz genel müdür arkadaşlarımız ilçelerdeler. Birazdan birlikte olacağız onlarla da. Onların getirdikleriyle beraber nihai değerlendirmelerimizi yapmış olacağız. Şu an Millî Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatı’ndaki birim amirleri yani en az bir genel müdür düzeyinde Türkiye’deki dokuz yüz yirmi ilki için tamamı ziyaret edilmiş durumda. Hepsinin herhangi bir talebi, yatırım programına ilişkin bir önerisi, her neyi varsa yerinde görülmüş ve değerlendirilmiş durumda. Bu bizim açımızdan çok önemli bir nokta. Bugün de bu kapsamda Burdur ile ilgili değerlendirmelerimizi yaptık. Eğitim öğretim altyapısı itibariyle biz Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye’deki bu anlamda eğitim öğretim altyapısı çok ciddi bir mesafe kat etmiş durumdayız. Ben birçok yerde söyledim ama bunun bilinmesi açısından bir kez de burada söylemek istiyorum. 2002 yılında yüzüncü yıla yani cumhuriyetin yüzüncü yılına mektuplar bir proje yapıyor. Dönemin başbakanlığı PTT üzerinden yürütüyor ve PTT de yüzüncü cumhuriyetinin yüzüncü yılında yani geçtiğimiz Ekim ayında yaklaşık yirmi yıl önce yazılan mektupların bakanlıklara dağıttım. Bizim Milli Eğitim Bakanlığına da o dönem öğretmen arkadaşlarımız, eğitim müfettişlerim, yöneticilerimiz, hatta öğrenciler tarafından yazılan yüzlerce mektup bize ulaştırıldı. Mektupları değerlendirdiğimizde O gün öğretmen arkadaşlarımızın dilek ve temennilerinin katbekat üstünde bir noktada olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bakın şöyle diyorlar. Diyor ki mesela bir öğretmenimiz altmış kişilik sınıfta ders anlatmayın inşallah diyor yüzüncü yılda Cumhuriyetin yüzüncü yılında. Başka bir öğretmenimiz diyor ki inşallah elektriği ve suyu olan bir okulda ders anlatırım diyor yüzüncü yılda. Başka bir öğretmenimiz de diyor ki inşallah farelerin cirit atmadığı bir okulda ders anlatırım başka bir başka öğrencimiz diyor ki inşallah Cumhuriyetimizin 100. Yılında kılığından kıyafetinden dolayı eğitim öğretim hakkından mahrum edilmediğimiz iyi bir Türkiye’de yaşarız. Şimdi bunlar kurgu şeyler değil bunlar 20 yıl önce yazılmış ilgili kişilerin mektupları. Çok şükür şu an geldiğimiz nokta itibariyle bunların hiçbirisini tartışmadığımız bir dönemdeyiz. Eğitim öğretim anlamında fiziki altyapı olarak derslik başına düşen öğrenci sayısı, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı itibariyle şu an OECD ortalamalarına erişmiş durumdayız. Aynı şekilde eğitimde teknolojik altyapının kullanılması açısından baktığımızda Türkiye’de yaklaşık 700 bin civarında yedi yüz bine yakın dersliğimizde etkileşimli tahta var. Bu tahtaların her birisi internet erişimine sahip demek ki bütün okullarımızda internet erişimi, internet altyapısı mevcut. Böyle bir Türkiye’de yaşıyoruz çok şükür. Öğretmenlerimiz biraz önce okulları ziyaret ettik. Öğretmen arkadaşlarımız derslerle ilgili ihtiyaç duydukları her türlü görsel dokümana ders kitaplarının QR kodlarla okutularak animasyonlar üzerinden izlenebildiği EBA bilişim ağına milyonlarca içerik var. EBA’da dolayısıyla böyle bir teknik teknolojik alt yapı olarak böyle bir noktaya gelmiş durumdayız çok şükür daha iyi olması için içeriğinin niteliğinin artırılması için çaba sarf ediyoruz. Bugün bu minvalde milletvekillerimizle, valimizle, milli eğitim müdürümüzle beraber bir değerlendirme süreci de yaptık. Onun da gereğini en kısa zamanda yapacağız. Bu vesileyle bir hususu söyleyeyim sadece. 2024 yılı içerisinde önümüzdeki günlerde ihale edilip maksi bir buçuk yıl içerisinde tamamlamayı düşündüğümüz Burdur’da 24 tane proje var. Yani İlkokul, Anaokulu, Ortaokulu, Güzel Sanatlar Lisesi, Anadolu Lisesi, Spor Lisesi, Mesleki ve Teknik Lise Çok Programlı Lise, Özel Eğitim Uygulama Merkezi, Ortaöğretim Pansiyonu, ve yık yap kapsamında Anadolu İmam Hatip Lisesi olmak üzere toplamda 24 tane projemiz şu an itibariyle bizim tarafımızdan onaylanmış durumda.” dedi.

Bakan Tekin, konuşmasının devamında şunları kaydetti: “İnşallah en kısa zamanda burada ihaleleri yapılarak proje süreçleri tamamlanır bunların yaklaşık bugünkü bedelle proje bedeli 2 milyara yakın bir miktar. Burdur’a, Burdur’daki çocuklarımıza, burada da öğretmenlerimize eğitim öğretim camiasına hayırlı olur. İyi dileklerde bulunalım ben basın mensuplarına teşekkür edip, eğitim öğretici arkadaşlarımızla kendi aramızda sohbet etmeye devam edeceğiz. Arkadaşlar teşekkür ediyorum” dedi.

Hakkında

Check Also

Kars’ta HES barajı soğuklardan nasibini aldı

KARS-BHA Kars’ta hidroelektrik santrali (HES) baraj gölünün yüzeyi soğukların etkisiyle dondu. Hava sıcaklığının gece sıfırın …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir