Tesla Inc. sürücü destek teknolojisi için kullandığı “Autopilot” ve “self-driving” terimleri konusunda kararlı. CEO Elon Musk liderliğindeki elektrikli otomobil üreticisi, Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Dairesi’nin (DMV) şirketin bu özelliklerin otonom araç kontrolünü mümkün kıldığına dair yanlış reklam yaptığı yönündeki iddialarına yanıt veriyor.
DMV, şirketin ABD’deki en büyük pazarı olan Kaliforniya’da Tesla’nın araç satış lisansını potansiyel olarak askıya alabilecek çözümler önerdiğinde anlaşmazlık tırmandı. DMV ayrıca Tesla’nın sürücülere tazminat ödemesini talep etmeyi de düşünüyor.
Tesla, 5 Aralık’ta eyalet İdari Duruşmalar Ofisi’ne yaptığı ve Cuma günü kamuoyuna açıklanan savunma başvurusunda, DMV’nin Autopilot markasının kullanımına itiraz etmediği geçmiş örneklerin altını çizdi. Şirket, DMV’nin 2014’te ve 2017’de markalaşmaya ilişkin soruşturmalar yürüttüğünü ancak Tesla’ya karşı herhangi bir işlem yapmadığını belirtti.
Tesla ayrıca 2016 yılında DMV’nin otonom teknoloji beyanlarına ilişkin düzenlemeleri formüle ederken “kendi kendine sürüş” ve benzeri terimlerin kullanımını yasaklamama kararı aldığını belirtti. Şirket ayrıca, konuyla ilgili mevzuatın, DMV tarafından daha önce hazırlanan bir taslakta yer alan bu terimlerle ilgili bir yasağı kaldırdığını belirtti.
Şirketin duruşu, DMV’nin yıllar boyunca bu marka isimlerine verdiği “örtülü onaya” güvendiği yönünde. Tesla’nın yanıtı, DMV’nin şirketi gelişmiş sürücü destek sistemlerinin (ADAS) yeteneklerini aşırı vurgulayarak potansiyel müşterileri yanıltmakla suçlayan 2022 şikayetinin ardından geldi.
Tartışmalara rağmen, Tesla’nın web sitesi bu teknolojilerin hala aktif sürücü gözetimi gerektirdiğini açıklığa kavuşturuyor. Sürücülerin elleri direksiyonda tamamen dikkatli olmaları gerekiyor ve bu da araçların otonom olmadığını gösteriyor.
DMV, Tesla’nın feragatnamelerine karşı çıkarak, araçların yetenekleriyle ilgili yanıltıcı olduğu iddia edilen orijinal iddiaları düzeltmediklerini savundu. Kurum, Tesla’nın pazarlaması ile feragatname arasındaki çelişkinin yanıltıcı olduğu ve sorunu çözmediği konusunda ısrar ediyor.
Bu düzenleyici itirazın sonucu, Tesla’nın Kaliforniya’daki operasyonları ve ileriye dönük pazarlama stratejileri üzerinde önemli etkilere sahip olabilir.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.