Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Otoritesi (CMA), Ekim ayında %10,1 olarak gerçekleşen gıda fiyat enflasyonunun yüksek seviyelerde seyretmeye devam etmesinden duyduğu endişeyi yineledi. CMA temsilcisi Sarah Cardell, bu kalıcı enflasyonun büyük ölçüde tarımsal üretim için gerekli olan enerji ve gübre maliyetlerindeki artıştan kaynaklandığını vurguladı.
CMA, Temmuz ayında başlayan ve perakende rekabeti ile süt, kuru fasulye ve bebek maması gibi temel ürünler de dahil olmak üzere çeşitli ürünlerin fiyatlandırma stratejilerine odaklanan bir analizin ardından market sektörünü yakından izliyor. Çalışma, mali baskılara rağmen markaların kar marjlarını önemli ölçüde arttırdığını ortaya koymuştur. Ancak bu durum tüketicilerin daha uygun fiyatlı kendi markalı ürünlere yönelmesine yol açmış olup, bu eğilim tüketicilerin daha az alternatife sahip olduğu bebek maması sektörü hariç çoğu kategoride kendini göstermektedir.
Ayrıca CMA, markalı tedarikçiler arasında birim karlılıkta belirgin bir artış tespit etmiş ve bunun da yüksek gıda fiyatlarına katkıda bulunduğunu belirtmiştir. Marka pazar payları ve karları, artan maliyetler ve tüketici satın alma alışkanlıklarının daha ucuz seçeneklere doğru kayması nedeniyle düşüş göstermiştir. Bu eğilim, markalı üreticilerin satış hacimlerinde geçen yıldan bu yana devam eden düşüşle daha da kötüleşti.
CMA, önümüzdeki yıl Ocak ayında gözden geçirilecek olan süpermarketlerin özel fiyat promosyonları için sadakat kartlarını kullanması konusuna odaklanıyor. Bu strateji tüketici davranışlarını etkileyebilir ve markalı tedarikçiler karlılıkları artarken değişken pazar paylarına maruz kaldıklarından adil piyasa rekabetini bozabilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.