1.000’den fazla Volkswagen çalışanı Tennessee’de sendika temsilciliğini destekliyor

United Auto Workers (UAW) sendikası Perşembe günü Volkswagen’in Chattanooga, Tennessee’deki üretim tesisinde çalışan 1.000’den fazla işçinin sendika yetki formlarını doldurup teslim ettiğini açıkladı.

Geçtiğimiz hafta yapılan bir duyurunun ardından sendika, Amerika Birleşik Devletleri genelinde sendikalı olmayan tüm otomobil üretim işçilerini örgütlemeyi amaçlayan benzersiz bir kampanya başlatma niyetinde olduklarını açıkladı. Bu kampanya, Detroit merkezli büyük otomobil üreticileriyle yapılan başarılı sözleşme görüşmeleriyle ivme kazanmıştır.

Geçtiğimiz hafta UAW, sendikasız bir fabrikadaki işgücünün %30’unun bu formları imzalayarak sendikalaşma isteklerini ifade etmeleri halinde bunu kamuoyuna duyuracaklarını açıkladı.

Sendikalaşmak isteyen çalışanların oranının %50’ye ulaşması halinde UAW, bu çabayı teşvik etmek ve desteklemek amacıyla UAW Başkanı Shawn Fain ile birlikte bir miting düzenlemeyi planlıyor. 70’lik bir ilgi düzeyine ulaşılmasının ardından, bir örgütlenme komitesinin oluşturulmasıyla birlikte, UAW resmi tanınma talebinde bulunacak veya sendika temsilciliği için bir oylama başlatacaktır.

UAW, sendika üyesi olmayan 13 otomobil üreticisinin işçilerinin eş zamanlı olarak sendikaya katılmak için kampanya başlattığını bildirdi. Bu kampanyalar Tesla (TSLA), Toyota (TM), Volkswagen, Hyundai, Rivian (RIVN), Nissan, BMW ve Mercedes-Benz gibi şirketleri hedefliyor.

Bu otomobil üreticileri toplu olarak ABD’deki fabrikalarında yaklaşık 150.000 işçi çalıştırmaktadır ki bu sayı Detroit merkezli otomobil üreticilerinin işgücüne benzer bir rakamdır.

UAW ile General Motors (GM), Ford Motor (F) ve Stellantis (STLA) arasında varılan anlaşmalar, %11’lik bir acil maaş artışını ve 2028 yılına kadar taban maaşlarda öngörülen %25’lik bir artışı içeriyordu.

Sözleşmeler ayrıca bir çalışanın en üst maaş seviyesine ulaşması için gereken süreyi sekiz yıldan üç yıla indirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, geçici işçilerin ücretlerinde %150 oranında önemli bir artış ve daimi çalışan olmaları için fırsatlar sunuluyor.

Geçtiğimiz ay Volkswagen, diğer uluslararası otomobil üreticilerinin UAW anlaşmalarına uyum sağlama eğilimini takip ederek Tennessee fabrikasındaki işçilerin ücretlerini %11 oranında arttırdı. Bu hamle, UAW’nin bir dayanak noktası kazanmasını engellemeyi amaçlıyordu.

Yıllar süren çabalara rağmen UAW, uluslararası otomobil üreticilerinin fabrikalarını sendikalaştırma konusunda zorluklarla karşılaştı. Nissan ve Volkswagen’in Chattanooga tesislerindeki önceki çabalar önemli farklarla başarısızlıkla sonuçlanmıştı. 2019 yılında Volkswagen fabrikasında yapılan bir oylama, 833 aleyhte ve 776 lehte oyla sendika temsiline karşı yakın bir kararla sonuçlandı.

Bu makale AI teknolojisinin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Hakkında admin

Check Also

Emekli ek zammı Resmi Gazete’de

Bir haftadır Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından imzalanması beklenen emekliye ek zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir